2016. április 7., csütörtök

haikuáradat

Üdvözlet, Mélyen Tisztelt Olvasó!
  Rákattantam a haikukra. Csak úgy írtam kettőt március 29-én, aztán még ötöt 30-án, aztán levettem a polcról a Bandó-féle haIQ-könyvet, és majd mindjárt írok róla valamit. 
  Amúgy azért jó a haiku, mert egy teljes életbölcsességet bele lehet suvasztani 17 szótagba. Bárki tud ilyet írni. Úgyhogy éljen a japán költészet!

több időm lenne
ha megtanulnék bánni
a jó könyvekkel

voltam már madár
törtek már el szárnyaim
de a csőröm ép

*

minek nekem vörd
tudok én írni kézzel
tollal papírra

vajon miért nem
érdeklik őt annyira
az írásaim?

fenolftalein
kálium-permanganát 
nátrium-nitrát

"tiéd a világ"
mondta a topjoy-kupak
nem volt igaza

hihetsz istenben
megnyugtató dolog, de
ő nem hisz benned

Namármost, Bandó bácsit nem bántjuk, mert hát mégiscsak drága jó atyám kebelbarátja, és ezért inkább semmilyen véleményt nem formálok a könyvéről, amiről írni akarok, és ez nehéz lesz. Összeszámoltam, hogy összesen nyolc darab haiku tetszett a 333-ból. A többi semmilyen és logikai kapcsolatoktól mentes. Mondtam, hogy nem formálok véleményt. 
  Azt a nyolcat viszont megosztanám veletek. 

Amennyiben a
Föld gömb, az óceán sem
lehet vízszintes.

Útszélen hever
egy kivilágítatlan 
szentjánosbogár.

Halottnak sem a 
részvét, sem a részvétel
nem túl nagy öröm.

Altatódalt is
zord, fekete zongorán,
s a gyászzenét is.

Megdobták kővel. 
Úgy tűnik, ő sem eszik
többé kenyeret.

Az eső lába 
földig ér, s belelóg a
levesestálba. 

Magam lehetek
majd melletted? S ha elhagysz,
veled mehetek?

Már a hordágyon
szíven ütött: átvágnak
majd a bordákon.

És hogy azért ne legyetek leterhelve a 'haikuáradattól', kaptok egy zenét. Neighbourhoodot, mert tgnap rájöttem, hogy nem csak a Sweater Weather meg az Afraid létezik. Hanem például ez is. 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése