2016. augusztus 27., szombat

álmatlan denevér

Mire jó az indiánnév, ha nem arra, hogy egy könyvjelzőgyártás közben hirtelen felindulásból megírt szabadvers címe legyen?
  Nem, most amúgy nem kínoz az ewa-komplexus, rajta már rég túljutottam. Most egyszerűen csak árnyéknak érzem magam. Átlátszónak. Álmatlan Denevérnek.

Álmatlan Denevér
lerágott csont. nem is csak egy,
egy teljes csontváz.
a kávé legyen a radius;
lerágtam róla a fekete lényeget –
maradt a kalcium.
lerágtam az identitást is a femurról
(ő ott lakott, hisz vastag volt és erős)
le a szavakat a claviculáról.
énekhangot a hyoideumról,
kézügyességet a metacarpaliákról,
és csodálkozom, miért tűnök ilyen
bámulatosan üresnek.
tükörképnek halvány vagyok,
árnyéknak túl erős. álmatlan denevér
lettem, éjszakánként könyvek közt
csapongok, és torz jajszavakkal
tájékozódva várom a Rózsásujjú Hajnalt.
s a lerágott radius valódi tulajdonosa
valahol egy távoli balkonon dohányozva
újabb nagyszabású gondolatokat teremt.
ketten dudálunk a kólaszínhajú
legény csárdájában, ő jazzt, én rockot.
és berezonálnak a csontok;
hús után rikoltanak. mi van, ha
rothadt volt az identitás,
ólmos féltékenység mérgezte?
belülről emészt most, öklendezem.
bár maradtak volna a csontok
inkább feketék.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése