2016. szeptember 19., hétfő

hazai ázsiai

Üdv mindenkinek a konyhából!
Tudom, fura, tekintve, hogy a rántottánál megakad a konyhaművészetem, de ne aggódjatok, anya főzött helyettem.


  Az elmúlt két napban a megszokottnál jóval több ázsiai eredetű kaja került a gyomromba, a kínai része ráadásul házilag készült. Arra gondoltam, megosztom veletek a kitűnő szezámmagos csirke- és pirított tészta-receptemet, meg még úgyis keresgélek itt jobbra-balra aztán majd lesz valahogy.
  Szóval.

Szezámmagos csirke
Hozzávalók:
  50 dkg csirkemellfilé
  A bundához: 200 g búzaliszt, 1 db tojás, 1 csomag sütőpor, 1 csapott mokkáskanál étkezési keményítő, 1 ek étolaj, 1 csapott mokkáskanál só, 7 ek víz (nekem több kellett)
  A mázhoz: 2 ek ecet, 4 ek kristálycukor, 3 ek méz, 2 ek olaj, 1 tk Piros Arany vagy Erős Pista (én chiliszósszal csináltam), 4 ek szezámmag

Elkészítés:
A csirkemellet besózzuk, apró darabokra vágjuk. Egy tálban masszává keverjük a bunda hozzávalóit, majd a húst ebbe beleforgatjuk, aztán olajban aranybarnára sütjük (a bunda teljesen fedje be a húst). A máz hozzávalóit egy lábasban összekeverjük, és forrásig melegítjük. Kicsit hagyjuk állni, aztán beleforgatjuk a kisült csirkedarabkákat.


Pirított tészta
Hozzávalók: 1 nagy vöröshagyma, 1 nagy lilahagyma, 1 nagy sárgarépa, 1 nagy fehérrépa, fél kígyóuborka, kevés édeskáposzta, só, cukor, sötét és világos szójaszósz, édes-savanyú chiliszósz, spagetti (zöldség gyanánt én összesen egy hagymát, egy répát és egy patiszont tettem bele, szójaszószból csak egyfélénk volt, a chiliszószunk meg nem édes-savanyú, de így is nagyon finom lett)

Elkészítés: A zöldségeket vékony csíkokra szeljük. A hagymát kis olajon pirítani kezdjük, majd hozzáadjuk a többi zöldséget is. Hozzáadunk egy csipet sót és egy kávéskanálnyi cukrot, 3 kanál szójaszószt (1 kanál világos, 2 kanál sötét), és 1-2 kanál chiliszószt (attól függ, mennyire szeretnéd csípősre). Közben megfőzzük a spagettit, leszűrjük, a zöldséges raguhoz tesszük és kicsit átpirítjuk az egészet.

A pirított tészta, mivel üvegtészta helyett spagettiből készül, nem lesz annyira vékony és barna, mint amit a kínai éttermekben kapni, de nagyon finom.



Ma következett a japán kaja, vagyis az örök klasszikus sushi. Anya járt ma a Lidl-ben, és elhozta nekem a bolt utolsó megmaradt sushi boxát. Le volt árazva, mert ma járt le a szavatossága, gyorsan meg kellett hát ennem. Imádom a sushit, öngyilkos módon még egy kis wasabit is tettem rá, de még ez sem tudta elrontani. Képem sajnos nincs róla, mert eluralkodott rajtam az Ázsia-láz, és hihetetlen sebességgel tüntettem el ötórai vacsorám alkalmából.

a kép WeHeartItos, de az én sushim pont ugyanilyen volt
Legközelebb talán megpróbálkozok valamilyen miso-féleséggel, október elején megejtek egy ilyen cuki kis turmixdiétát, hátha eltűnik a felesleg a hasikámról, amit a közeli hozzátartozóim bőrnek becéznek.
  Szóval jó étvágyat nektek, Mélyen Tisztelt Olvasóim, egyetek evőpálcikával, ahogy azt én is tettem, és nézzetek animét. Mondjuk Shinsekai Yorit, amit én is néznék, ha nem kéne tanulnom és olvasnom.
  Áh, mindegy is. Sayonara!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése